Director James Bluemel and producer Gordon Wilson followed for six years epileptic alcoholic Nigel (37), who in his hometown of Oxford, 66 months through the cracks of the social security system slipped back. Self-mutilation, alcohol, aggression and childish fantasies of a vulnerable boy Nigel. As his social worker puts it: "Nigel has many years financially, sexually and emotionally abused." She is referring to the time that Nigel during his time in the wild "under the care taken by Robbie. This Robbie was like a father to him, but totally unsuitable as a guide - if only because he, himself an alcoholic, his hands could not keep at home. The story is told from the perspective of Nigel, who now lives in a care institution. Images of his life there are interspersed with memories and flashbacks to the period with Robbie. Bluemel has filmed everything during those years, the men hurt each other, subtract, afzeiken, but also how they care for each other, cooking and not without each other. The extremely Applied fly on the wall style provides an overwhelming intimate, sometimes claustrophobic but always respectful insight into the lives of those lost souls.
Regisseur James Bluemel en producent Gordon Wilson volgden zes jaar lang de epileptische alcoholist Nigel (37), die in zijn woonplaats Oxford 66 maanden door de mazen van het sociale voorzieningenstelsel heen glipte. Automutilatie, alcohol, agressie en kinderlijke waanbeelden maken van Nigel een kwetsbare jongen. Zoals zijn maatschappelijk werkster het verwoordt: "Nigel is jarenlang financieel, seksueel en emotioneel misbruikt". Ze doelt op de tijd dat Nigel tijdens diens tijd 'in het wild' onder de hoede was genomen door Robbie. Deze Robbie was als een vader voor hem, maar totaal ongeschikt als begeleider - alleen al omdat hij, zelf alcoholist, zijn handen niet kon thuishouden. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Nigel, die inmiddels in een zorginstelling woont. Beelden van zijn leven daar worden afgewisseld met herinneringen en flashbacks naar de periode met Robbie. Bluemel heeft tijdens die jaren alles gefilmd; hoe de mannen elkaar verwonden, aftrekken, afzeiken, maar ook hoe ze voor elkaar zorgen, koken en niet zonder elkaar kunnen. De extreem toegepaste fly on the wall-stijl geeft een verpletterend intiem, soms claustrofobisch maar altijd respectvol inzicht in het leven van deze verdwaalde ziel.